Ekonomi

ABD senatörü Boeing’i CEO toplantısı sonrasında güvenliğe öncelik vermeye çağırdı

WASHINGTON- Boeing 737 MAX 9 uçağının yakın zamanda düşmesinin ardından Boeing CEO’su Dave Calhoun Çarşamba günü Capitol Hill’de birçok ABD’li milletvekiliyle bir araya geldi. Ancak bu ayın başlarında uçakta meydana gelen kabin paneli patlamasının nedenleri konusunda yapılan görüşmeler, aralarında Maria Cantwell’in de bulunduğu bazı senatörleri tatmin etmedi.

Senato Ticaret Komitesine başkanlık eden Cantwell, Boeing’de güvenliğe kârdan çok değer veren bir kültüre duyulan ihtiyacı vurguladı ve komitenin güvenlik ihmallerini araştırmak için duruşmalar düzenleyeceğini duyurdu.

Etkilenen kapı tıkacının Spirit AeroSystems tarafından üretildiği Kansas’ı temsil eden Senatör Jerry Moran, Boeing’in 5 Ocak’ta Alaska Havayolları uçuşunda meydana gelen patlamanın nedeni hakkında genel bir anlayışa sahip olduğunu ancak Ulusal Ulaşım Güvenlik Kurulu’nun (NTSB) bu konuda bilgi sahibi olduğunu söyledi. kesin araştırma sonuçlarını bekliyoruz. bildirdi. Moran, Boeing’in kendisine ayrıntıları açıklamamasına rağmen ciddi bir şekilde sebebini belirlemeye çalıştığını belirtti.

Boeing, Calhoun’un senatörlerle yaptığı görüşmeler hakkında yorum yapmayı reddetti. Yine de Calhoun, toplantılardan birinden önce gazetecilere, şirketin “durumun ciddiyetini” tam olarak anladığını ve uçaklarının uçuştan önce tamamen sağlam olduğundan emin olduğunu söyledi.

NTSB, MAX 9 uçağının üretimi, imalatı ve bakımıyla ilgili belgeleri incelemek üzere Cuma günü Boeing’in Renton, Washington’daki 737 fabrikasını ziyaret etmeyi planladığını söyledi. Bu araştırma, kapı tıkacının ilk üretim aşamalarından kaza uçuşuna kadar bir zaman çizelgesi oluşturmayı amaçlıyor.

Federal Havacılık İdaresi (FAA), 5 Ocak’ta acil iniş gerektiren kazanın ardından uçaktan ayrılan kullanılmayan çıkış kapısının sigortayla değiştirilmesinin ardından jetlerin çoğunu incelemeler için yere indirdi. Calhoun, olayı senatörlerle tartışırken şeffaflık sözü verdi ve Alaska Airlines MAX 9’daki patlamış bir kapı tıkacı bileşeninin çıkarılmasıyla ilgili Seattle Times raporuyla ilgili olarak NTSB’ye başvurdu.

Senatör Moran, Calhoun’un, kazanın temel nedeni ne olursa olsun, Boeing’in uçağın bütünlüğüne ilişkin sorumluluğunu kabul ettiğini söyledi. FAA Yöneticisi Mike Whitaker daha önce ajansın tapa kapılarının bütünlüğüne olan güveni yeniden sağlamak için çalıştığını belirtmişti.

InvestingPro İçgörüleri

Boeing, 737 MAX 9 kazasının ardından araştırmalarını sürdürürken, yatırımcılar ve paydaşlar şirketin mali durumunu ve piyasa performansını yakından izliyor. InvestingPro verilerine göre Boeing şu anda 129,56 milyar dolarlık piyasa değerine sahip ve 2023 yılının 3. çeyreği itibarıyla son on iki ayda %23,34 oranında önemli bir gelir artışı kaydetti. Olumlu gelir rakamlarına rağmen şirket karlılık sorunlarıyla mücadele ediyor. -45,97’lik negatif F/K oranının da gösterdiği gibi, analistler şirketin bu yıl kârlı olacağını öngörmüyor.

InvestingPro Tips, Boeing’in Havacılık ve Savunma segmentinde değerli bir oyuncu olduğunu ancak %11,44’lük zayıf brüt kar marjından muzdarip olduğunu öne sürüyor. Hisse geçen ay yüzde 17,78’lik bir düşüşle ciddi bir dalgalanma yaşadı, ancak son üç ayda yüzde 17,42’lik getiriyle dayanıklılık da gösterdi.

Boeing’in finansal ölçümlerini daha derinlemesine incelemek ve ek bilgiler edinmek isteyen yatırımcılar için daha fazla InvestingPro İpuçları mevcuttur. InvestingPro’ya abone olmak artık %50’ye varan indirim sunan özel bir Yeni Yıl indirimiyle birlikte geliyor. Bunlara ek olarak, SFY24Kupon kodunu kullanarak 2 yıllık InvestingPro+ aboneliğinizde ekstra %10 indirim kazanın veya SFY241Kupon kodunu kullanarak 1 yıllık abonelikte %10 ek indirimden yararlanabilirsiniz.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu